Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα

από

Εκπαιδευτική επίσκεψη του σχολείου μας στην Αθήνα !

Στην εκδρομή που πραγματοποιήσαμε φέτος στην Αθήνα, αποφασίσαμε να μετακινηθούμε με τρένο, καθώς θεωρήσαμε ότι θα ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για τα παιδιά !

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικό ρεπορτάζ από την εκδρομή μας, έτσι όπως το κατέγραψαν τα ίδια τα παιδιά !

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

Το απόγευμα της πρώτης ημέρας μας στην Αθήνα, επισκεφθήκαμε το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στην έκθεση με τίτλο « Τουταγχαμών, ταξίδι στην αιωνιότητα». Στην έκθεση αυτή είδαμε αντίγραφα, σε φυσικό μέγεθος, των θησαυρών που βρέθηκαν στον τάφο του Τουταγχαμών.

Η κυρία που μας έκανε την ξενάγηση μας είπε πολλές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη ζωή του. Εντυπωσιακό είναι το ότι έγινε βασιλιάς σε παιδική ηλικία και βασίλευσε περίπου 9 χρόνια ! Δυστυχώς, όμως, πέθανε και σε νεαρή ηλικία, μόλις 18 ετών.

Στην έκθεση είδαμε, επίσης, πώς ήταν ο τάφος του, ο βασιλικός του θρόνος, η χρυσή άμαξα που τον μετέφερε, καθώς και η ταφική του μάσκα. Προσωπικά, με εντυπωσίασαν πολύ οι χρυσές σαρκοφάγοι, οι σφίγγες, το άγαλμα του πατέρα του Τουταγχαμών, Ακενατόν, και της γυναίκας του Νεφερτίτης.

Στο τέλος της έκθεσης υπήρχε η μούμια του νεαρού βασιλιά, η οποία ήταν πάρα πολύ εντυπωσιακή και ταυτόχρονα τρομακτική.

Όταν ολοκληρώσαμε την ξενάγηση στην έκθεση, πήγαμε σε μια αίθουσα που λεγόταν «Θόλος» ! Εκεί είδαμε μια ταινία 3D (τρισδιάστατη) εικονικής πραγματικότητας, με τίτλο «Τιτάνες στην εποχή των παγετώνων».

Ήταν πολύ ωραία η προβολή, γιατί νιώθαμε σαν να ήμασταν και εμείς μέσα στην οθόνη και να συμμετείχαμε στην ταινία  μαζί με τη Λιούμπα, το μικρό μαμούθ, που αποκαλύφθηκε μετά από πάρα πολλά χρόνια, όταν έλιωσαν οι πάγοι …!!!

Αθανασία Λ.

Μουσείο της Ακρόπολης

Τη δεύτερη μέρα επισκεφθήκαμε το εκπληκτικό Μουσείο της Ακρόπολης ! Εντυπωσιάστηκα πάρα πολύ μ’ όλα αυτά που είδα ! Πρώτα απ’ όλα με την αρχιτεκτονική του, με το μέγεθός του και φυσικά με τα αγάλματα που έχει στο εσωτερικό του. Επίσης, πολύ εντυπωσιακό ήταν το γεγονός ότι είχε πάρα πολλούς επισκέπτες από όλα τα μέρη της γης.

Μόλις μπήκαμε μέσα, ο ξεναγός μας, από το πρώτο άγαλμα που είδαμε, άρχισε  να μας διηγείται την ιστορία του, που ξεκινούσε πριν χιλιάδες χρόνια…

Ήταν όλα τόσο όμορφα που μας γεννήθηκε το ερώτημα πώς οι πρόγονοί μας δημιούργησαν τέτοια αριστουργήματα; Ποια χέρια άραγε να τα έχουν κατασκευάσει;

Εκείνο όμως που με στενοχώρησε είναι ότι σε αρκετά αγάλματα έλειπαν κάποια κομμάτια, χέρια, πόδια ή κεφάλι. Αυτές οι καταστροφές βέβαια συνέβησαν λόγω των αιώνων που πέρασαν, των φυσικών καταστροφών, αλλά και της επέμβασης των ενίοτε κατακτητών μας . Ιδιαίτερη λύπη ένιωσα όταν αντιλήφθηκα πόσα πολλά κομμάτια από τον Παρθενώνα μάς έχουν πάρει οι Άγγλοι. Όπως, επίσης, με συγκλόνισε και η κενή θέση της Καρυάτιδας, που έχουν πάρει. Όλα αυτά βρίσκονται πλέον στο Βρετανικό Μουσείο στην Αγγλία.

Παρόλα αυτά όμως το Μουσείο της Ακρόπολης είναι ένα στολίδι για την Ελλάδα και αυτό φαίνεται και από τον αριθμό των επισκεπτών του.

Θέλω να προτείνω σε όσους δεν το έχουν επισκεφθεί ακόμη, να το κάνουν οπωσδήποτε! Θα τους μείνει αξέχαστο !

Δημήτρης Π.

Η Παλιά Βουλή

Ένα από τα υπέροχα αξιοθέατα που επισκεφθήκαμε στην Αθήνα, ήταν και η Παλιά Βουλή. Μπαίνοντας εκεί, διασχίσαμε έναν διάδρομο με πορτρέτα των ηρώων της Επανάστασης του 1821.

Κατόπιν, φτάσαμε στην αίθουσα του Κοινοβουλίου, όπου η πρώτη εικόνα που αντικρίζεις είναι τα παλιά, αλλά καλά διατηρημένα έδρανα. Αυτό που παρατηρήσαμε ήταν ότι δεν διέφερε πολύ από την αίθουσα της σημερινής Βουλής. Πολύ εντυπωσιακοί  στη συγκεκριμένη αίθουσα ήταν οι τοίχοι και τα ταβάνια, τα οποία ήταν ζωγραφισμένα και είχαν ανάγλυφα σχέδια. Πάνω από τα έδρανα βρίσκονταν τα βασιλικά θεωρεία . Ο ξεναγός μάς είπε ότι από εκεί παρακολουθούσαν ο βασιλιάς και η βασίλισσα . Η αίθουσα γενικώς είναι καλοδιατηρημένη και στις μέρες μας χρησιμοποιείται ως αίθουσα συνεδρίων.

Στο ίδιο κτίριο στεγάζεται και το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο . Υπάρχουν πολλά εκθέματα των αγωνιστών του 1821. Είδαμε φορεσιές ηρώων, τα όπλα τους, την περικεφαλαία του Κολοκοτρώνη, όπως και μια μάσκα του προσώπου του, που έφτιαξαν μετά θάνατον, για να μπορούν αργότερα να φτιάξουν το άγαλμά του. Ένα μεγάλο άγαλμα του Κολοκοτρώνη πάνω στο άλογό του, υπάρχει έξω από το κτίριο της Παλιάς Βουλής.

Τέλος, εντυπωσιακή είναι και η λήκυθος με την καρδιά του μπουρλοτιέρη, Κωνσταντίνου Κανάρη. Συγκινηθήκαμε πάρα πολύ όταν ο ξεναγός μας εξιστορούσε την ιστορία του.

Σε όλη τη διάρκεια της ξενάγησης, νομίζαμε ότι είχαμε ταξιδέψει σε μια άλλη εποχή !

Μορφούλα  Στ.

Βράχος της Ακρόπολης

Την τρίτη και τελευταία μέρα μας στην Αθήνα, επισκεφθήκαμε το πρωί τον Βράχο της Ακρόπολης. Ο Βράχος βρίσκεται σε ένα πολύ ψηλό σημείο και η θέα από εκεί ήταν καταπληκτική !

Στην Ακρόπολη είδαμε τα Προπύλαια,  τον Παρθενώνα και το Ερέχθειο, με τις θαυμάσιες Καρυάτιδες και τους ιωνικούς κίονες. Ο ξεναγός που ήταν μαζί μας μάς είπε πως από τους ναούς έχουν κλαπεί κάποια μάρμαρα, γι΄αυτό σε κάποια σημεία τα μάρμαρα ήταν πιο λευκά, γιατί ήταν μεταγενέστερα .

Επίσης, μας είπε ότι υπήρχαν παντού μικρά αγαλματάκια, τα οποία ήταν «κόρες» . Πιστεύω, ότι η Ακρόπολη ήταν το πιο όμορφο μέρος που επισκεφθήκαμε, γιατί «έκρυβε» τόση ιστορία ! Και η ιστορία αυτή αντέχει άθικτη μέσα στους αιώνες !

Στην Ακρόπολη υπήρχε επίσης και μια τεράστια Ελληνική σημαία πάνω σε έναν βράχο . Ήταν το καλύτερο μέρος και η καλύτερη εκδρομή !

Δωροθέα Γκ.

Θωρηκτό Αβέρωφ

Λίγο προτού αναχωρήσουμε από την Αθήνα, επισκεφθήκαμε το Θωρηκτό Αβέρωφ, ένα καταδρομικό πλοίο που χρησιμοποιήθηκε από την Ελλάδα  και σε καιρό πολέμου. Αυτό βρίσκεται πια δεμένο κοντά στη Μαρίνα του Φλοίσβου,  στο Παλαιό Φάληρο, ανήκει στο Πολεμικό Ναυτικό και λειτουργεί ως πλωτό Ναυτικό Μουσείο.

Εμένα με εντυπωσίασε πολύ, γιατί όπως μας είπε ο ναύτης ξεναγός μας, έχει 7 ορόφους, βαρύ οπλισμό, μεγάλα κανόνια και ζυγίζει γύρω στους 10 τόνους. Επίσης, έχει μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές σημαίες !

Σε καιρό ειρήνης ζούσαν καθημερινά εκεί 600 ναύτες και σε καιρό πολέμου μέχρι και 1500! Αυτοί έτρωγαν σε μια μεγάλη τραπεζαρία στην οποία τα τραπέζια ήταν πτυσσόμενα. Δεν υπήρχαν κρεβάτια για τους ναύτες, γιατί ήταν πάρα πολλοί και δεν υπήρχε τόση χωρητικότητα . Οι ναύτες κοιμόντουσαν σε κάτι αιώρες, τις οποίες τύλιγαν και αποθήκευαν σε αριθμημένους σάκους για εξοικονόμηση χώρου. Κάθε αιώρα τη μοιράζονταν 3 ναύτες.

Πολύ εντυπωσιακές όμως ήταν και οι καμπίνες του Αρχιναύαρχου, του Κυβερνήτη και των αξιωματικών! Αυτοί είχαν κανονικά κρεβάτια, ντουλάπα, γραφείο και μπάνιο.

Στο Θωρηκτό είδαμε επίσης και όργανα που χρησιμοποιούσαν οι ναυτικοί, σκεύη της καθημερινότητάς τους, στολές, αλλά και ένα μικρό εκκλησάκι που  είχαν φτιάξει πάνω στο πλοίο.

Πιστεύω ότι ήταν από τα πιο εντυπωσιακά μέρη που επισκεφθήκαμε!

Γιάννης Λ.

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)

Το τελευταίο μέρος που επισκεφθήκαμε στην Αθήνα ήταν αυτός ο καινούριος χώρος που κοσμεί την Αθήνα ! Πρόκειται για ένα πολύ εντυπωσιακό και σύγχρονο κτίριο, που έχει σχεδιαστεί με πολύ μοντέρνα αρχιτεκτονική. Εκεί μπορεί ο κόσμος, μικροί και μεγάλοι, να κάνουν διάφορες δραστηριότητες δωρεάν. Έχει χώρους για διάβασμα χώρο με υπολογιστές για ενημέρωση, τεράστιους κήπους για περπάτημα ή αθλητικές δραστηριότητες. Μας είπαν ότι εκεί θα στεγαστεί και η Εθνική Λυρική Σκηνή.

Η θέα που απολαμβάνει κάποιος από τον τελευταίο όροφο είναι καταπληκτική ! Βλέπεις και την Αθήνα και τον Πειραιά.

Σίγουρα θα ξαναπήγαινα !

Ζίνα Α.

Για περισσότερες φωτογραφίες δείτε το βίντεο: